28. januar 2009

<3

Ella Fitzgerald
Edith Piaf
Billie Holiday
Noen ganger, when I feel down, er det ingen som passer bedre, eller forstår meg bedre enn disse damene.
De har vært der. De vet hva jeg føler, de har også hatt det tøft. Voksne damer som har levd, og vet hva det vil si å leve.
Stemmene deres kan få meg til å strigråte like fort som jeg føler at jeg er verdens herre, og jeg kan druknes i gammel hjertesorg like fort som hjertet kan leges av bare en strofe.
Men utrolig nok, uansett hvor trist en sang kan være, får jeg en helt utrolig følelse av å høre på sangene deres. En indre ro, som jeg bare får av disse stemmene som synger fra alle hjertets kriker og kroker.
Når jeg blir voksen vil jeg også bli en sånn dame.
Med hjertesorg, bølger i håret og perfekt sminke.

3 kommentarer:

Eline sa...

Satte på Edith Piaf for en timen siden. Må slutte med det jeg holdet på med og bare lytte! AH...:D

Emilie Blue sa...

ja, det blir fort sånn med piaf.
også har vi jo litt minner og sånn med piaf<3

Unknown sa...

Åh så fantastisk! Jeg trodde jeg var den eneste unge kvinnen som elsker disse damene! Jeg har alle albumene til Billie Holiday, og Edith Piaf, vel, hun er konstant på øret når jeg tusler fra A til B.
Jeg snublet over denne bloggen da jeg søkte på bilder av ovennevnte, jeg vil så gjerne ha de på veggen, men vet ikke helt hvor jeg kan bestille de. Noen tips?