10. desember 2008

Hove kan være over og ut - for reals!

Det har stått mye om Hovefestivalen i avisene i det siste.
Den blir erklært konkurs, så blir den reddet, så er den konkurs igjen....


Alt har vært meget forvirrende, men nå kan siste spikeren være så godt som nede i kista.
I dagens nettutgaver av VG og Dagbladet, står det at "Quart kan senke Hove".
Hove ble reddet av Arendal kommune for en liten tid tilbake, på det villkår forpliktet seg til å få de andre kreditorene til å godta sletting av gjeld. Hove har fått de fleste til å gå med på dette, men Quartfestivalen, som Hove skylder 16.300 kr for leie av bla. skillevegger.
Hove ber om at Quart skal betale 10.595, slik at Quart taper rundt 5.000 kr.


Men det vil ikke Quart har noe av!!
Og dersom Quartfestivalen setter seg på bakbeina, kan Hovefestivalen være historie. PÅ ORDENTLIG DENNE GANGEN.
Hove har slitt økonomisk gjennom hele sitt korte festivalliv, og dette kan nå bety en altfor tidlig slutt på festivalen.

Quartledelsen har sagt til festivalsjef for Hove, Morten Sandberg, at de er ute etter å samme Hove.
Det er tross alt snakk om 5000 kr, så det er ganske tydelig at det er dette Quart er ute etter.
Jeg tipper dette er hevn for at Hove kom og tok over for Quart for to år siden og var en stor del av at Quart gikk konkurs i fjor.

Det er en ordentlig festivalkrig på gang nede på sørlandet, og resultatet kan bli hva som helst?
Må vi si hadet til Hove?

NEI!! Ikke faen om jeg skal la det skje. Jeg har vært på Hove begge gangene, og jeg likte meg utrolig godt. Ja, alt der er overprisa som fyyyy, og det kunne vært billigere billetter. Men festivalområdet er fantastisk kult!! De tar utrolig godt vare på sine frivillige, selv etter festivalslutt, og de booker noen de beste banda i verden.
Jeg hadde det utrolig fett da jeg var der i sommer, best jobben jeg hr hatt på lenge, og møtte mange nye mennesker jeg håper å se igjen på campen mange år framover i tid.

Ikke la Hove gå undre a, Quart!!
Vi kan gjøre en deal; Dere får beholde pappaguttene i Yachten til far, og de hipsterne som ikke enda har skjønt at Quart er ut, og de "rockerne" som heller ikke ser at Quart er soss, men bruker masse penger på sted å bo og øl mens de hater staten og sånnt.

Så kan Hove få alle de kule som har vært der de siste årene. Pliss litt flere kjekke gutter.

Deal?

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=543574

6 kommentarer:

FridaTrollet sa...

OK... that's all I have to say!

Emilie Blue sa...

fuck Quarten.
That's all I have to say.

Anonym sa...

Enig! Selv om jeg er en festivaljomfru, så liker jeg sjarmen ved at denne festivalen ikke er så langt unna hytta.. :) Ps: Jeg fikk ismatio som kode. Synes det er litt harry potter inspirert!

Emilie Blue sa...

haha, ismatio. Det var ganske harry potter-ish ja:)
og hytte ved Hove er alltids bra!

Stress-Less-Tess sa...

hoho, jeg fikk uplork!

up YOUR lork!!

Emilie Blue sa...

haha^^
Up YOUR lork too!