9. desember 2008

Christmas, anarki, uniforms and stockings<3

Som sagt, så så jeg en film jeg var meget fornøyd med i helgen.
Men det var ikke den eneste filmen jeg fikk sett i helgen!
Etter mye selvbeherskelse for ikke å begynne å hulke foran kundene, skiftet jeg film til en mer julete film; The Family Stone, med Claire Danes, Amy McAdams, Sarah J. Parker og Luke Wilson for å nevne noen. Jeg kan ikke noe for det, jeg liker virkelig den filmen! Den er koselig, ikke for mye mat for hjernen, og perfekt å se i juleferien mens man drikker noe varnt og sitter i pysj og ullsokker:)
Den gikk vel sånn 2 ganger eller no bak meg mens jeg jobbet. Så ikke mye på den, har jo sett den før. Og vil spare den til jula!

Da jeg kom hjem så jeg ENDELIG Jentene fra St. Trinian, eller St. Trinian for oss som også snakker engelsk. Og Gud.
I died and went to heaven. A heaven where everyone is wearing short skirts and knee-high stockings. And heels. And lipstick. And school uniforms!!
Gahd, jeg fikk øyeorgamse da jeg så jentene!
Det er SÅNN man skal gå kledd på skolen. Jeg vil også ha sånn skoleuniform. Skoleuniform generelt er noe jeg har ønsket meg lenge.
Og det er en SÅNN skole man skal gå på. Der man lager vodka i kjemien, drikker i friminuttene, får drive deng/utøve vold i timen, lever i fullt anarki, og fremdeles ser helt smashin ut hele tiden.
Ikke en banal skolegang med lekser og prøver om læremål som et dumt departement dytter ned i halsen på deg sammen med et ikke-fungerende kunnskapsløfte. Gi meg no annet! Gi meg en grunn til ikke å stryke.

Fuck Nissen, jeg vil til St. Trinians.


Elsker dere ikke bare den sexy, trashy school girl-looken?

4 kommentarer:

ingrid_jalla sa...

Er den filmen ny? Så kul ut, får vel bare leie den hos deg en dag!:)

Magli Blåstrømpe sa...

Ingrid: den er ny her til lands, men kom for mange måneder siden i England.

Jeg syns vi burde fastsette en Trinians dag og kle oss ut. Fritt for å være nerd!

Jeg har soundtracket på mp3'en min. Virru ha? Eller - er det i det hele tatt et spm? :P

Emilie Blue sa...

I: ja, den kom ut i Norge i forrige uke.

M: JA! det gjør vi! jajaja:) fritt for å være enten hun pene med bob. eller hun som får makeover.

yes please, jeg vil gjerne ha den sangen. digger den!

Little_Muffin sa...

jeg vil se sånn ut, så lenge det ikke går inn i emo