24. mai 2008

I Heart Hedda


On Monday my aunt and I went to the theater.
We saw Hedda Gabler, one of my favorite plays by Ibsen. I would love to play her sometime when I get older...



I love Hedda, she is so powerful, dark, depressing, intense..
There is just something about her, her way of being... Her mood.. The gun.. Her depression... Her bitchiness... She's crude. She's vulgar.
She's brilliant.
Also she smoked continuously through out the play, she looked fierce.


And Petronella Barker does a really good interpretation of her, too. The set design was cool, great colors (Bright green and deep red), and the costumes were really good. Hedda's costume was perfect for her, and so was her hair and make up.


The only bad thing is that there are no good pictures of all her costumes.. And her shoes were just to die for!


Hedda has a so called "good life", but still she's very unhappy. She dislikes her husband, and sees everything in life as depressing and dark. The mood of this special Hedda is gloomy and spiteful and I love it...




2 kommentarer:

FridaTrollet sa...

må innrømme at jeg ikke synes den var så bra jeg! =S
Har ikke lest Hedda Gabler da, så kan ikke storien, men jeg synes det var så mye som ikke ble forklart i den oppsettningen! *Don't hate me*

Emilie Blue sa...

tanta mi sa det samme.
jeg har en tendens til å ikke like/like det motsatte av andre folk...^^
men jeg elsket det! hun var så rå. nå var det veldig kuttet ned, så mye ble utelatt og ikke forklart, but we loves it!:)
kanke hate deg da!!
du har bursdag!