25. desember 2009

Speaking of Christmas.


Visste dere at Jesus ikke ble født på julaften?
Langt derifra, han ble født i februar en gang, i år 3.
Ja, jeg vet det er mind blowing news det her. Men det er fakta. Jeg bor faktisk med en prest, en prestefrue, og en som jobber i KIRKENS nødhjelp. Så hvis de sier det er sant, så er det det.

Så når folk sier at de feirer jul fordi Jesus ble født, så er det feil. Man burde da heller si at man feirer at sola snur. Det gjorde vikingene, faktisk på den 24. desember hvis jeg ikke tar grusomt feil.

Og sånn heeelt egentlig burde man da feire jul i februar. Gi gaver da og sånn. Og Jeg starter trenden med at jeg gir/får julegavergaver når jeg kommer hjem fra Afrika i februar!
Jeg føler meg banebrytende. Og Jesus blir nok glad for at noen faktisk feirer bursdagen hans riktig en gang.
I've got your back, big J!

2 kommentarer:

FridaTrollet sa...

Jeg er med deg!! :D ^^
La oss bli vikinger igjen og feire at sola snur!! :D

Eller la oss bli bjørner og grave oss ned og gå i dvale hele vintern!! Her er det nemlig FOR KALDTTTTTTTT!!!

uansett er gave på plass i februar!! :D

(haha, har foresten "Sylar" som ordbekreftelse nå... fikk lyst til å se på heroes) ^^

Emilie Blue sa...

viking it is! men... jeg vil fremdeles synge julesanger da. kan vi det? selv om vi er vikinger?
vi kan være vikinge ri syden fra nå av. neste år: australia. eller kenya?

omg jeg har sesong 3 her. må vel se på den snart!
:D