15. mai 2012

Hello all, I'm back!

Hah! Det hadde dere ikke trodd! Trodde jeg hadde glemt denne helt dere, alt jeg ikke gadd mer? At jeg hadde nok med Twitteren min, som er sykt populær?
Hah! Dere tok feil. Burde ikke undervurdere folk på den måten.

Jeg har bare vært sjukt opptatt med masse rart.
Som å være alvorlig syk et halvt år. Legene har enda ikke funnet ut hva som er galt, men jeg får ikke lov til å spise gluten lenger. Eller så mye melkeprodukter. Eller kaffe. Noe som for meg betyr at jeg alltid er litt morgengretten.
Også har jeg klart det Tommy Wirkola ikke klarte; starta studentradio på HiL. Eller, er det jeg har hørt. Så det. Gøy med radio da, har eget radioprogram og greier.
Også var jeg med i styret til dansegruppa en stund, men siden jeg hadde treneforbud et halvt år for å "holde på de få caloriene jeg fikk i meg", ble det litt meningsløst etterhvert.
Og, tradisjon tro, så var jeg jo med å lage UKA her i Lillehammer. Ikke Live-ansvarlig denne gangen da. Markedsføring nå! Kjørte rundt i fet bil og hang opp plakater og tagget pappekser på skolen om kvelden. 

Men morsomst av alt, nesten, var jo eksamensfilmene på filmskolen! Hoi, så gøy! Så gøy at jeg falt så langt etter i et fag at jeg måtte bytte. Like greit, det nye faget er SÅ mye kulere. Hove-festivalen er i pensum liksom.
På filmskolen løp jeg rundt og skaffet rekvisitter i noen måneder. Hvis noen av dere noen gang skal finne en gammeldags, ikke for "norsk" skjenk i mjøsområdet, er mitt råd å bare gi opp der og da. Ikke vits i å prøve.
Da det ble tid for innspilling var jeg set-kostymør. ALDRI undervurder en skjorte eller plassering av en ring på film igjen, JUST DON'T OK?? It's motherfucking hard work.
Har utropt en viss brun bluse fra Zara som mitt ultimate hatobjekt. Måtte den brenne.
Ikke nok med det, på produksjon nr 2 var jeg sminkør. Hvorfor jeg var dette? Nei, Ada spurte så pent. Og jeg liker henne, så jeg sa ja. Om jeg kan noe om sminke utover at det trengs en mastergrad for å få til perfekt eyeliner? Nja. Jeg kan sminke deg som en gammel mann, jeg kan lage sår og pøse på med teaterblod, og er en kløpper på det mamma kaller Dracula's brud-sminke. Det var sånn jeg sminket meg til jeg var sånn 18-19.
Så fy faen så mye jeg lærte på den korte tiden min karriere varte. Skal jeg ta det med videre? Jeg skal ikke bli sminkør, så nei. Det var kanskje det viktigste jeg lærte. Hvor utrolig inderlig jeg ikke skal bli sminkør eller kostymør.

Men gøy var det da! Don't get me wrong, de mest fantastiske ukene på det jeg kan huske.
Ja, faktisk. Jeg skal dedikere et helt innlegg til mine uker på sett. Så koselig var det.

Utover det har jeg ikke gjort så mye egentlig.
Jeg har ikke fått øvelseskjørt så mye. Jeg har ikke fått meg jobb her i Lilly. Jeg har ikke begynt å trene enda, selv om legen sa at jeg får lov nå. Det sa hun i januar faktisk.
Jo, også har jeg blitt kastet ut av leiligheten da. Triste, provoserende, og jævlig unødvendige saker det der. Det Hvite Huset På Hjørnet, du vil bli savnet.

Så ja. Vært opptatt kan du si. På toppen av det hele har jeg jo hatt skole, det tar jo opp en del tid det også. Sånn ca kl. 08.30-16/17 hver dag fram til sånn april-ish faktisk.

Trym hadde ganske rett han, da han sa at jeg lever som om det er 40 timer i døgnet.

Og nå skal jeg begynne å blogge igjen også! Når dere ser hvor mye jeg har på plakaten, så håper jeg dere skjønner at jeg behøver litt validation på at jeg tar dette opp igjen.
Så, dere 6000 som har vært innom her siden sist jeg skrev noe, slepp dere løs på kommentatorfeltet!

LotsOfLove. Lol.

Ingen kommentarer: