15. mai 2012

gurl's gotta eat.

Og nå til mitt innlegg nr 301 i følge lista her.
Føler det tilsier at jeg har blitt en ganske rutinert blogger. Eller hva?
Joda. Megarutt.
Og hva er vel mer bloggete enn å blogge om maten sin?
Åjo, dette blir en sånn post. Begynn å grin a, dere vet dere elsker det. Er en grunn til at det er de bloggene som får mest lesere, det er så flott hjernedødt, og man slipper å tenke på alt det teite her i verden mens man blar seg gjennom bilde på bilde av bananmuffins og hjemmelagde chai-latter, og nikker seg enig i at det sikkert hadde vært godt med litt kanel på toppen.

Uansett. I dag laget jeg biff!
Skal bli flink til å lage mat, sånn som Elisabeth. Hun er dritflink, hun har pære oppi ting man ikke tenker over at ville vært godt med pære. Sånn flink er hun.
Folk skal begyne å tneke over hvor flink Emilie er til å lage mat, det er mitt mål.
Så, I made a little favourite of mine. Biff med random grønnsaker fra skuffen nederst i kjøleskapet.

Enkelt nok. Masse masse løk oppi der. Heldigvis skulle jeg ikke kline med noen i dag, så det gikk greit.

Også kjøttet da. Måtte skjære det i to, så det ble gjennomstekt uten å bli trørt. Orket ikke vente så lenge på at det skulle surre på lav varme. Det er så mad kjedelig, og totalt unødvendig.
Skjønner ikke helt greia med sånn matblogging jeg. Jeg mener, det er biff i stekepanna liksom.. Det gjør deg ikke spesiell å steke kjøtt!!
Så litt kjedelig ut, så jeg bestemte meg for å sprite opp med litt eplebiter, sånn som de gjør på TV.
Æsj, ser dere? Den er fremdeles rosa inni. Gaaaah.
Eplene gjorde det liksom ikke så mye bedre, så jeg la de oppi med de andre grønnsakene jeg. Virket mye mer logisk.

Jaja, dette ble nå sluttresultatet da. Og godt ble det. Tok alt for mye rømme på siden. Vet ikke helt hvorfor jeg ville ha rømme til in the first place. Den var nå i kjøleskapet. Og den var ikke laktoseredusert. Sikkert derfor jeg gjorde det. Stick it to the man!
Og det er salt på toppen der, ikke flass sånn som det ser ut som. Biffen min flasser ikke.

Sånn. Er jeg proffblogger nå? Får jeg masse lesere nå? Får jeg gratis shit i posten nå?
Får jeg biff i posten nå? Vil ikke ha biff i posten, får post både hjem til Oslo, til den gamle adressen min og til pappa, den kommer til å råtne på veien.

Ingen kommentarer: