25. mai 2010

Emilie presents: "Helgen - the good, the bad, and the wtf"

Helgen startet så bra!
Hadde fri, noe jeg ikke har hatt på lenge. Var på middag hos farfar og farmor, hun var på permisjon fra sykehuset, så det var jo bare kjempekoselig. Gikk helt i barndommen, til den tiden jeg var den søte lille jenta deres (eneste jentebarn i familien) og de bare overøser meg med komlpimenter og koselig snakk. Broren min var også der, på svipptur fra Roma der han studerer, for komfirmasjonen til hans andre søster. (I know, det skulle ha blitt laget en tv-serie om familien min.)
Farfar hadde pulled some strings, så jeg og Simen vi fikk dritbra plasser på "Fluenes Herre" på Nasjonalteateret. Der møtte jeg en av de populære gutta fra ungdomsskolen, som siden sist har blitt kjempehyggelig og snill. Rart, men koselig. Han trodde nok at jeg var på date med Simen, og siden han er så kjekk (vi har fantastiske gener) så bestemte jeg meg for å la han tro det. Hihi.
Etter teateret gikk vi innom en bokhandel og dikuterte bøker i sånn en time, sånn som vi pleier. Fantastisk kveld altså.
Lørdag var det innflyttningsfest hos Kamilla, som har flyttet sånn ca rett over gata for meg :)
Utroooooolig fin leilighet! Selvfølgelig har Kamilla det fineste rommet. Der er Kamilla vi snakker om.
Fikk møtt mange Nissenfolk jeg nesten aldri ser lenger, og best av alt så var den så mange av dem samlet på ett sted samtidig :)
Kasper, (en gankse beruset?) Kristian, Sophie, Mari, MC, Kamilla selvfølgelig.
Vi tok av på dansegulvet, hadde de beste movsa by far. Hah, MC er morsom^^
Kristian var opptatt med å lage ølbong til en jente. En jente som sammen med meg hadde laget en helt velfungerende ølbong før på kvelden. Girlpower!
Etterhvert bestemte Mari, Kasper, Petter, Kristian, Herman og jeg oss for å gå ut.
Vi kom oss hele veien ned til Bislett Stadion før masse drama skjedde, og så løp Kristian hjem fordi han var "dritt lei". Hvis noen kan fortelle meg hva faen det var som skjedde, så hadde jeg blitt glad, for jeg skjønte ikke bæret.
Etter to samtaler, der Kristian HUNG UP ON ME på den første, klarte ikke jeg og Mari å få han til å komme tilbake, så da kan han bare ha det så godt. Så da var det TO helger han har lovet at vi skal henge der han har ditchet meg. Makes you feel so good, you know?
Men hey, vi stakk ut vi! Evergreen was tha place. Jeg kom meg til og med inn! Selv om jeg er ganske sikker på at det er 20 der (?).
Var litt sint, så jeg "druknet mitt sinne" i øl. Takk til Kasper, btw. Du kjøpte en øl til meg, just so you know. Tok jeg del bilder med bloggerkameraet mitt, som Petter kaller det^^ Og tror jeg startet en drikkelek med Tony. Håper ikke det...
Brukte egentlig det meste av hele kvelden på å mase på Petter om å gi meg jobb der han jobber. Han er musikk journalist. Han er dritkul. Jeg vil også være dritkul. Jeg skal nok bli dritkul. Bare vent.
Fyllesnakket en del med Mari, igjen unskyld!!!!, huff, jeg er så flau...
Så fikk jeg jakka til Kasper, og stakk like så godt hjem med den.
Da jeg kom hjem havnet jeg på Skype med en kompis. Note to self; en ting er fylleringing/teksting, en annen ting er fylle-facebooking. FylleSKYPING, det er ikke et kapittel en gang, det er en hel bok for seg selv.
Det var kjempekoselig da :) Snakket i TO timer. Jeg var full, så jeg merket jo ikke at jeg var trøtt, og han måtte være opp til 7, så da passet det jo bra.
Utrolig koselig samtale :) Mye rart man snakker om når man er full/overtrøtt.
Mye rart som har skjedd i det siste, så jeg trengte virkelig å snakke med noen, bare sånn snakke om masse rart. Som hvor mange barn man skal ha, eller yndlingsfarge på en-to-tre ^^
Kjempekoselig og lættis samtale, og jeg ante fred og ingen fare da vi la på. MEN DEN GANG EI!
Søndag var jeg klein. Og døgnvill! Haha^^
Sto opp 14.00....
Så fikk jeg vite noe gankse trist, og måtte være hobbypsykolog for nevnte venn av meg resten av dagen. Veldig frustrerende egentlig...^^
"Jeg vil ikke snakke om det, ok?!" *begynner og snakke masse om det, legger ut skikkelig* Emilie: "Huff da.. men hva skjer videre da? Er det liksom totalt..."
"Jeg vil virkelig ikke snakke om det, ok?!?!"
Emilie: "øøøøøøøøh....?"
Hadde egentlig skikkelig kule planer den dagen, men de gikk jo seff i vasken... :(
Jævla something-something-virus.
Men mellom kleinheten og alt dramaet som kom den dagen, så var jeg vel ikke det beste selskap heller, tenker jeg.
Når jeg skriver mine memoarer kommer den søndagen til å stå som et stort WTF?
Så poenget, eller konklusjonen, eller kall det hva du vil jeg prøver å komme fram til her er:
Jeg har en hel helg fri, første og siste på lenge. Den har et ekstremt stort potensial, noe jeg er fullt klar over og kanskje bygger litt mye opp inni meg.
Også bare blæ.
Det er det jeg vil fram til. Blæ. Helgen bygger seg opp med middager og teater og fester, også bare kræsher den no sinnsykt i innspurten. Faller sammen i svingen før oppløpet og krabber fyllesyk og forvirra over målstreken akkurat i tide til å bruke mandagen på å vente på rørleggeren som ikke kommer.
Ditcha to ganger, masse drama, klein, you name it.
Men fy faen som vi tok av den lille stunden på dansegulvet hos Kamilla! Det var konge.
Den skal helgen ha. Den skal den faen meg ha.

2 kommentarer:

FridaTrollet sa...

uff da! men er'e ikke alltid sånn a?! Planlegger du en perfekt helg blir det sugen på randen til helvete, men hvis du har planlagt en kjempe kjip helg, ender du opp med å føle deg som den kuleste personen i verden?!?! Det er som jeg alltid har sagt, planlagte eventer er noe shit, spontanitet er tingen!! Randomhet er fantastisk - derfor family guy er så populært!! :D

gla i ræ!

Emilie Blue sa...

Word.
Du har så rett, så rett der. Må slutte å planlegge. Det blir bare stress. Ingenting som blir som det skal uansett. Bah, føkk it.
Spontanitet ER tingen!! :)
Family Guy ftw.

Gla i ræ å!