22. desember 2010

oh nose!

I dag fikk jeg med meg Live på julegaveshopping på Oslo City.
Det var helt jævlig. Takk Gud for at Live var med meg så vi kunne baksnakke og le av de andre stressa shopperne.
Seriøst, folk suger.
Og til alle dere som tror at bittelillejulaften er en dag for vindushopping i sneglefart, måtte dere brenne hardt.
MEN, jeg skal aldri dra på shopping uten Live igjen. I hvertfall ikke hvis jeg skal kjøpe til noen andre.
Vi var ferdige på 40 min, og alle fikk gave. Fantastisk!
Selv noen som ikke har kjøpt til meg, så det var jo litt.. jaja.
Selv om vi var eksemplariskt effektive, frika jeglitt ut da det var så mye folk rundt meg hele tiden, uansett hvor jeg snudde meg.
Så jeg gikk litt inn på autopilot, og bare kjøpte. Masse fint. Til andre mennesker.
Så da blir det sikkert skikkelig fine gaver på meg neste år!
Woho.

Men over til poenget. Da vi gikk ute gikk det opp for meg at jeg ikke kunne kjenne ansiktet mitt. Og så kjente jeg det litt, og da var det dritvondt. Også ble det numment igjen. Og så vondt. Og så videre.
Og selv om jeg har den fantastiske, megadiggepolferdjakka mi, så hjelper ikke det på ansikt og hender.
Så jeg prøvde:

Og da det ikke fungerte prøvde jeg:

Til slutt måtte jeg ty til dette, som jeg lærte i en demonstrasjon en gang:

Men i morgen skal jeg investere i:


Selv om politikere og feminister og menneskerettighetsforkjempere har rett i at burka er et plagg som undertrykker, har de oversett ett crucial point; dessa damene fryser i hvert fall ikke i trynet om vinteren!

Tenk litt på den dere.

1 kommentar:

Little_Muffin sa...

jeg så sånn ut i bakken, hehe